09 maj 2009

Efter massa händelser....äntligen några minuter över....=)











Jenny Berg e ingen vidare bloggare......
Det har jag skrivit förut.........
Nu har det hänt grejjor!!
Jenny & Patrik har blivit lyckliga föräldrar!!!!!!!!!
På morgonen den 16/4 gick mitt vatten.....o värkarna började sätta igång....
Jag hade länge undrat om jag skulle märka när det var dax.... o ja...det gjorde jag!
Det började som mens smärtor som senare blev starkare o starkare..... kl 5 på morgonen började det..... Kl 8 va jag på förlossningen!
Då hade jag öppnat mig 2 cm........
en timme senare var det 3 cm......
Sen tog det tid..... när kl va 14 så kollade dom o då var det fortfarande bara 3 cm.... aaaaj...... jag som hade hoppats på mer.... men nej då......
Dom skulle sätta in värk stimulerande dropp och jag tänkte att jag skulle gå o kissa innan dom satte in massa nålar o grejjor.....
Så när jag kom tillbaka kollade dom mig igen.... då hade jag öppnat mig 5 cm så jag slapp droppet! SKÖNT!!
Bara 20 min efter hade jag öppnat mig helt!! Det gjorde susen att vara uppe på benen!Hade innan dess haft lustgas men den hjälpte inte längre.....
Nu satte dom in epidral! Guds gåva till barn födare!! Nu gich det undan!! Började krysta och 20 min senare va han ute vårat lilla mirakel!! Loke Elver Hjerpe!! 2840 g, 47,5 cm!! Lilla skrutten!! Guuuud vad lycklig jag var!! Han var perfekt!!
Fick stanna 48 timmar för övervakning då jag hade högt blodtryck..... det va skit tråkigt! Ingen Tv o ingen radio på rummet..... vi ville bara hem o mysa!!
Men jag ska vara glad att allt gick så bra!! När jag väl fick epidral så kände jag ingenting......=) Typ 20 min innan trodde jag att jag skulle dö..... men det gick ju hur bra som helst!!!
Tack Patrik för att du gjorde ett super jobb o stöttade mig!! Utan dig hade jag vart helt lost!!
Och tack all underbar personal!!
Nu ska jag mysa med min underbara son!!

Over and out!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar